Kimya Mühendisliği Eğitiminde Toplam Kalite Parametrelerinin Belirlenmesi

Hazırlayanlar:Atilla Murathan, Atilla Murathana , Bengü Yazıcı

Proje Özeti

Toplam Kalite Yönetimini (TKY) dünyanın her yerinde, farklı sektörlerde başarıyla uygulanmaktadır. Bu uygulamaların avantajları mühendislikte, iş hayatında, tasarımda, üretimde, hizmet sektöründe açıkça farkedilmektedir. Bu çalışmanın amacı, TKY anlayışı içinde yer alan kalite parametrelerinin belirlenmesini kimya mühendisliği eğitimi için uygulamaktır. Çalışma için kimya mühendisliği eğitimi müşterilerinin görüşleri alınmıştır. Tüm sektörlerde olduğu gibi kimya mühendisliği eğitiminde de kalite yönetim sistemlerinin uygulanabilmesi için öncelikle kalite parametrelerinin belirlenmesi gerekmektedir. Kalite parametrelerini belirleyenler müşterilerin beklentileridir. O halde kimya mühendisliği eğitiminde kalite parametreleri belirlemek için kimya mühendisliği eğitimi müşterilerinin beklentilerinin analiz edilmelidir. Kimya sanayi kurum ve kuruluşlada çalışan kimya mühendislerine ve yöneticilerine, kimya mühendisliği eğitiminden beklentileri sorulmuştur. Yapılan anket çalışması sonucunda, belirlenen Öğretim üyelerinin kalitesi, Laboratuvar ve araştırma merkezlerinin yeterliliği, Sanayi ile olan endüstriyel ilişkiler, Ders dışı mesleki faaliyetlerin çeşitliliği, Bölümün öğrenciyi desteklemesi ve yönlendirmesi, Ana dilde eğitim verilmesi ancak yabancı dili en iyi şekilde öğretecek alt yapının oluşturulması, Orta öğrenimde verilen eğitimin kalitesi, üniversite yönetiminin kalitesi, Mesleğe yönelik bilgisayar bilgisi eğitimlerinin verilmesi, Farklı mühendislik birimleri ile yürütülen ortak bilimsel çalışmalar başlıklı parametreler kimya mühendisliği eğitiminin kalitesini etkileyen en önemli faktörler olarak ortaya çıkmıştır.

PAYLAŞ