Çin E-Ticaret Pazarı Eğitim Programı

TİM'den alınan bir yazıda, T.C. Ticaret Bakanlığından alınan bir yazıya atıfla, 2019 yılı itibarıyla yaklaşık 2 trilyon ABD Dolarlık değere ulaşan Çin Halk Cumhuriyeti'nin e-ticaret pazarının bu hali ile dünyanın en büyük e-ticaret pazarı konumunda olduğu; 2020 yılında yaklaşık 1 milyar civarında kişinin online alışveriş yaptığı Çin’in, küresel perakende e-ticaret satışlarının yarısından fazlasının gerçekleştirildiği  bir pazar olduğu ifade edilmektedir.

Yazıda devamla, özellikle, COVID sonrası dönemde gıda, giyim (özellikle spor giyim ve spor ayakkabılar), anne bebek ürünleri, kişisel bakım ürünleri ve reçetesiz satılan ilaçlar kategorilerinin Çin e-ticaret pazarında hızla büyümeye devam edeceğinin öngörüldüğü belirtilmektedir.

Yazıda, bu çerçevede, 23-24-25 Şubat 2021 tarihlerinde saat (TSİ) 10:00-13:00 saatleri arasında Çin e-ticaret ekosisteminin (TMG ve Kaola başta olmak üzere) büyük payını elinde bulunduran AliBaba Grup’un eğitim kanadı olan TaoBao Universitesi tarafından üst düzey bir eğitim programı düzenlenmesinin planlandığı; Türkiye’de ilk kez düzenlenecek olan söz konusu eğitim programında AliBaba uzmanlarınca Çin e-ticaret pazar yerleri, Çin’de marka konumlandırma ve pazarlama, sosyal e-ticaret kavramı ile “AliBaba verisi (Big Data)”nin kullanımı ve analizi konularında 3 ayaklı bir eğitim programının düzenleneceği belirtilmekte olup, bilgilendirici mahiyetteki dokümanlar ekte yer almaktadır. Kontenjanı sınırlı ve ücretli olan söz konusu program hakkında detaylı bilgi almak ve katılım için rates@fastcompany.com.tr adresine başvurabilecektir.

Bilgilerinize sunulur.

Ek: Bilgi Notu
 

PAYLAŞ